Kookoskiljua turistikohteessa

Siideri, viini, juusto ja muut sellaiset.

Valvojat: suorama, Elmo

nilz
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Kookoskiljua turistikohteessa

ViestiKirjoittaja nilz » To Tammi 01, 2015 17:49 pm

Tervehdys,

Olen tällä hetkellä viettämässä lomaa Malediiveilla, jossa on tiukat lait alkoholin suhteen. Sitä tietysti saa, mutta hintataso on aivan huikea - esim. 0,5L vodkapullosta pyydetään 130 USD. Luin netistä, että jotkut turistit valmistavat kookoksen mehusta kiljua (sitten siita edelleen tislaamalla kookospontikkaa, joka kulkee nimellä Aasian maissa nimellä arak) ja päätin napata mukaan muutaman kuivahiivapaketin :oops:

Voisiko joku neuvoa yksinkertaisen kiljureseptin, jota saisi valmistettua kotinkonstein ilman sen kummempaa laitteistoa, mutta kuitenkin juotavaa sellaista. Vesilukon tilalla voi varmaan käyttää jotain kumihanskaa tms?

Tenu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: -

Re: Kookoskiljua turistikohteessa

ViestiKirjoittaja Tenu » To Maalis 26, 2015 14:40 pm

tee hunajakiljua :nauru: : viewtopic.php?f=25&t=65&start=100
sivulla 6 ohjeet.

Tietenkin sun pitää jotenkin suodattaa se, koska normaalisti ton tekeminen kestää vähintään 2kk. Ellet muuttanut sinne asumaan.
Luulisin että makea hunajaviini olisi aika kohtuullista myös melko raakana, joten ainakin jo viikon päästä pitäisi saada mahat paskaksi :cheers1:

nilz
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Kookoskiljua turistikohteessa

ViestiKirjoittaja nilz » To Huhti 02, 2015 17:03 pm

Joo, en ole (ainakaan vielä) muuttanut sinne asumaan 8)
Mutta joo, hunajaviini on hyvä idea. Samoin tuo kookoskilju / pontikka mitä paikalliset harrastaa.

Palaa sivulle “Muut käymistuotteet”