Ylpeä omista siidereistä -kuvakavalkadi

Siideri, viini, juusto ja muut sellaiset.

Valvojat: suorama, Elmo

Molder
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Ylpeä omista siidereistä -kuvakavalkadi

ViestiKirjoittaja Molder » Pe Touko 02, 2014 8:38 am

Aloitetaas tämmöinen ketju. Ehkä tänne ei paljon kuvaa kerry varsinkaan näin keväällä mutta kuitenkin.

Tuli korkattua 092012 pullotettu siideri eli ikää reilu puolitoista vuotta. Tehty kahdesta tuntemattomasta lajikkeesta. Puut olivat ikivanhoja. Ja voi pojat oli iskussa :nauru:

Kirkasta kun mikä, pienet kuplat ihan kuin proseccossa tai shampanjassa. Vieno olkinen ja omenainen tuoksu. Kuiva ja pehmeät hapot. Pitkä omenainen jälkimaku. Ei paljon tästä kotisiideri parane. Hitto kun tätä olisi vielä tallessa. Ensi syksynä teen kyllä ison satsin 5l tynnyreihin ja vuodeksi kellariin.
Liitteet
siideri.jpg
Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

r3ht0ri77
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Pinewater
18 tai yli: Olen

Re: Ylpeä omista siidereistä -kuvakavalkadi

ViestiKirjoittaja r3ht0ri77 » La Touko 10, 2014 22:12 pm

Mulla ei kuvia ole mutta kahtena syksynä n 20litran setti on tullut tehtyä netistä löytyvällä "Bomanin siideri" reseptillä.
Hieman soveltaen. Ongelmaksi on muodostunut liian pienet erät. Maakellarini ovi tosin tuppaa jäätymään kiinni talveksi joten juomaa säilyy pakkasen sanelemana. Ensi syksynä on tarkoitus tehdä peruserän lisäksi reilusti hunajalla maustettu juoma.
Sidukka ei ole noin kirkasta kuin tuossa aloituskuvassa. Vaaleaa ja sameaa.

Palaa sivulle “Muut käymistuotteet”