GrowlerWerks uKeg tilattu (ensikegittäjä)

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

metsamika
Jäsen
Jäsen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

GrowlerWerks uKeg tilattu (ensikegittäjä)

ViestiKirjoittaja metsamika » Ti Marras 28, 2017 10:12 am

Noniin, tuli eilen ihasteltua internetin ihmeellisessä maailmassa tuota uKegin kuparista 3.8L versiota sen verran paljon että laitoin illalla tilauksen Norjaan josta lupailivat viikon-puolentoista toimitusajalla sellaisen Suomeen. Aikaisemmin on tullut aina pullotettua oluet mutta ajattelin nyt käymässä olevasta Pale Alesta laittaa osan suoraan tuonne uKegiin. Olen ymmärtänyt että sillä voisi noin parissa kolmessa päivässä force carbonateta oluen mutta ajattelin kysellä onko jollakin omakohtaista kokemusta? Ilmeisesti tuo 16g patruuna riittää pakkokarbonointiin mutta sen valuttamiseen kannattaa ehkä vaihtaa patruuna, tai jostain näin lueskelin ainakin, selvinnee kokeilemalla sitten.

Isoin kysymys on että onko jotain mitä pitäisi huomioida kun käymisen jälkeen Pale Alen tuonne pönttöön lasken. Meinasin sen sinne vaan laskea, paineistaa, heilutella 2-3 kertaa päivässä muutaman päivän ja sitten nauttia. Unohtuuko jotain?

Tattista vaan jo etukäteen. Vähän malttamattomana odottelen jo uKegin saapumista, on se vaan aika komean näköinen kapistus..parempia kegejä varmaan olis mutta ei yhtä hienoja :jee:

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

Re: GrowlerWerks uKeg tilattu (ensikegittäjä)

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ti Marras 28, 2017 12:40 pm

komea kun ei aina tarkota hyvää...Onhan kupari hieno materiaalina mutta sen puhtaanapitäminen onkin sitten jo huomattavasti rosterista hankalampaa ,kupari kun tuppaa hapettumaan kovin helposti ja sen puhtaaksi saaminen onkin sitten jo toinen juttu.
Ja mitä kävin katsomassa kyseisiä kegejä niin tuo pullomaisuus hankaloittaa entisestään sitä pesemistä,Mutta kerro sitten kokemuksia moisesta kun olet sitä hetken käyttänyt.

metsamika
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja metsamika » Ti Marras 28, 2017 19:38 pm

Eiköhän tuon ulkopuolen kuparipinnoitteen kohtuu puhtaana saa pidettyä, toisaalta ikääntynyt kuparikin on kaunis kupari :) Ei se sisältä siis kuparia sentään ole. Mutta joo onhan tuo suuaukko aika kapea, ohjeiden mukaan pestään vedellä ja puhdistutabletilla, moni on tuntunut starsanillakin pesevän paineen avulla. Katsotaan miltä vaikuttaa jahka sen käsiini saan, palataan siis muutaman viikon päästä kokemuksilla.

metsamika
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja metsamika » Pe Joulu 15, 2017 16:05 pm

Sieltähän se growler vihdoin kotiin saapui, mukavien tullimaksujen kera. ensimmäinen olut on nyt sisällä, ainakin star san tuli mukavasti paineella ulos, huomenna meinasin kokeilla ensimmäistä tuoppia valutella..

Palaa sivulle “Oluen säilytys”