Karbonointi muovitonkkaan

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

Humalisto
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

Karbonointi muovitonkkaan

ViestiKirjoittaja Humalisto » Ma Joulu 19, 2016 8:51 am

Uudeksi vuodeksi olisi satsi siideriä tulossa. Alkuperäinen suunnitelma oli kegittää erä kahteen minikegiin, mutta johtuen siitä, että nuo kegit ovat niin ärsyttäviä kuljettaa, pestä ja hanojen ynnä patruunoiden kanssa on aina säätöä mietin, että mitenhän toimisi jos iskisi juomat tuollaiseen hanalliseen muovitonkkaan ja käymissokerit perään? Kun todennäköisesti erä menee yhdessä illassa kaupaksi, niin ei tarvitisisi miettiä seuraavan päivän väljähtymistä.

Askarruttaa vain, että onko tässä jokin juttu, mitä en ole huomioinut...

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Karbonointi muovitonkkaan

ViestiKirjoittaja HenkkaM » Ma Joulu 19, 2016 10:08 am

Tulee mieleen että hanatyypistä riippuen se ei välttämättä kestä painetta. Jos on sellainen kierrettävä niin lienee ok. Tavara pitää myös sitten kuluttaa suht nopeasti koska korvausilma voi hapettaa tuotteen melko nopeasti. Muuten muovikanisterit lienevät riilitouhuihin ihan toimivia.

Humalisto
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Turku

Re: Karbonointi muovitonkkaan

ViestiKirjoittaja Humalisto » Pe Maalis 24, 2017 16:31 pm

Tulipa tässä sellainen erikoinen idea, että mitähän tapahtuisi, jos laittaisi tuollaiseen muovitonkkaan paksun jätesäkin sisälle ja oluet ja karbonointisokerin sinne? Tonkan laidat estäisivät säkkiä repeämästä karbonoinnissa ja sitten kun tonkan vie bileisiin, niin säkki surkastuisi sitä mukaa kun olutta laskee ja hyvällä tuurilla oluessa säilyisi hapot vielä seuraavaan päivään?

Palaa sivulle “Oluen säilytys”