Vierteen säilyvyys ja varastointi?

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

Samppu
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

Vierteen säilyvyys ja varastointi?

ViestiKirjoittaja Samppu » La Marras 28, 2015 14:50 pm

Tulipa tuossa mieleen kun huomasin ilmoituksen jossa myytiin vierrettä sahdin tekoon että kauankos tuollainen valmis vierre säilyy? Ja miten tulisi säilöä? Ilmeisesti vierre oli "lisää vain hiiva" tyyppistä eli mäskätty, keitetty ja humalat lisätty, sitten jäähdytetty ja jotenkin varastoitu myyntiä odottamaan. Kellään kokemusta moisesta touhusta, tai jopa tietoa enemmän? Yrittäjäluonteelle heräsi heti villejä visioita kaikesta mitä vierteellä voisi tehdä, sen teko ja myynti kun ei taida poiketa paljonkaan mistään muusta "mehun" myynnistä. :roll: :winktoo:
Kun sitä on liikaa, tietää mikä oli tarpeeksi...

Kalle
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Helsinki
Viesti:

Re: Vierteen säilyvyys ja varastointi?

ViestiKirjoittaja Kalle » La Marras 28, 2015 16:58 pm

Sain työkaverilta tuliaisina jostain sahtipitäjästä 2 litran tonkan jäätynyttä vierrettä jossa on hiiva mukana. Ohjeen mukaan se otetaan sulamaan ja annetaan käydä pari päivää ja sitten siirretään jääkaappiin. En ole vielä kokeillut tuota, jossain mulla on kuvana ne ohjeet mutta en just nyt löytänyt.

Kyllähän tuon saman voisi oluellekin mutta kyllä siinä litrahinta saattaisi karata käsistä, tuo sahti oli 20e hinnaltaan.

Samppu
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Turku

Re: Vierteen säilyvyys ja varastointi?

ViestiKirjoittaja Samppu » Su Marras 29, 2015 11:46 am

No on kyllä kohtalainen litrahinta ollut :D pitänee hieman haistella ja kokeilla kun saapi aikaiseksi hankkia ison arkkupakastimen possulle ja oluelle, harrastekäyttöön siis :nauru:
Kun sitä on liikaa, tietää mikä oli tarpeeksi...

Palaa sivulle “Oluen säilytys”