Oluen säilytys kegissä

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

Martin
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Oluen säilytys kegissä

ViestiKirjoittaja Martin » To Heinä 11, 2013 17:27 pm

Kuinka hyvin olut säilyy cornelius kegissä, vai onko eroa pullotettuun? Eli kuinka nopeasti tynnyri pitäisi saada tyhjäksi ennen kuin maku kärsii? Tietysti riippuu säilöttävästä oluestakin...
Ja miten olette tehneet säilytyksen kanssa, oletteko siirtäneet kegit suoraan jääkaappin heti lappoamisen ja paineistamisen jälkeen?

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Oluen säilytys kegissä

ViestiKirjoittaja Kiljumies » To Heinä 11, 2013 20:37 pm

Jos et satu pumppuhanaa käyttämään niin ei kyllä pitäisi kegissä lepuuttaminen olla mikään ongelma. Mikäli makuun jotain ilmestyy niin se on kyllä jonkun pöpön aiheuttama eikä kegin syytä. Olen surutta säilytellyt noita kegejä huoneenlämmössä, niinhän ne ravintolatkin tekee. Sama koskee pulloja. Tosin minä nyt teen kiljua...

Martin
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Martin » Pe Heinä 12, 2013 9:17 am

Eli ilmeisesti myös puoleen väliin tyhjennetty kegi säilyy vielä pitkään, eikä juomisen kanssa ole vielä kiirettä. Eihän sen sinäänsä pitäisikään kärsiä kovin helposti, kun sinne ei happea päästetä. Kyllähän toiset täytää vajaaksikkin 18L kegejä hyvällä menestyksellä, tärkeintä vaan ettei sinne ilmaa jää... Luin joltain ulkomaalaiselta sivustolta, kun joku ihmetteli vehnän kanssa, kun samasta satsista osa oli kegissä ja osa pulloissa ja pullotettu olut maistui jo pahalta, mutta kegissä oleva oli vielä hyvää...

Jaakko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja Jaakko » Pe Heinä 12, 2013 11:26 am

Monet satsit ollut puoli vuottakin. Yksikään olut ei ole pilaantunut. Maku kylläkin muuttuu kun kypsyy. Humalointi pyöristyy ja maltaan aromit tasottuu jos sitä nyt noin kuvailisi....

Palaa sivulle “Oluen säilytys”