5L peltitynnyrit hanalla kestävyys/käytännöllisyys?

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Posio
18 tai yli: Olen

5L peltitynnyrit hanalla kestävyys/käytännöllisyys?

ViestiKirjoittaja Von Retee » Ke Tammi 10, 2018 21:16 pm

Onko noista 5 litran peltitynnyreistä oluen säilöntään missä hana? Millainen kestävyys noissa on eli kuinka kertakäyttöisestä tuotteesta on kyse?

5l tynnyri hanalla

Omasta mielestä menee aavistuksen liian kalliiksi, jos alkaa noita party hanoja + hiilaripatruunoita hommailemaan, kun kuitenkin myöhemmin on tarkoitus kegeihin mennä ja minimissään sodastream co2 pulloilla.

Ja pullojen kanssa en ala missään nimessä säätämään... tommonen 5l tynnyri tyhjenee itsellä illassa parissa eli ei "avattuna" kauaa happane.

Ennen kevättä/kesää ei oikein irtoa mitenkään massia hommata kunnon systeemejä. Ehkä.

Matts
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Oulu

Re: 5L peltitynnyrit hanalla kestävyys/käytännöllisyys?

ViestiKirjoittaja Matts » To Tammi 11, 2018 21:36 pm

Olutta ei itellä noissa juuri ole ollut kuin kerran ja se oli vehnistä joka juotiin samoin tein, mutta siideriä oli yks satsi. Ja ihan OK säily about vuoden. Toki se oli avaamaton, eli siitä ei härpitty välistä. Toki samat säännöt pätee kuin kegeissä yleensä, että se ilma pitäs saada astiasta veke pullotuksen yhteydessä jos meinaa säilyttää pidempään.

Jos satut käymään oulussa, niin saat multa 4 (vai oliko niitä peräti 6) putelia vaikka kybällä yhteensä. Ja party hanan toisella kybällä jos löydän sen. En mene takuuseen että kaikki korkit ja niiden sinettikorkit on tallessa. Ne on keränny pölyä kaapissa melkolailla vimpat viisi vuotta, mutta en viiti alkaa niitä sen kummemin postitteleen tai kaupitteleen.

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: eurajoki

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » To Tammi 11, 2018 22:06 pm

viewtopic.php?f=12&t=3673 voin lähettää myös

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Von Retee » Pe Tammi 12, 2018 7:16 am

Matts kirjoitti:Jos satut käymään oulussa, niin saat multa 4 (vai oliko niitä peräti 6) putelia vaikka kybällä yhteensä. Ja party hanan toisella kybällä jos löydän sen. En mene takuuseen että kaikki korkit ja niiden sinettikorkit on tallessa. Ne on keränny pölyä kaapissa melkolailla vimpat viisi vuotta, mutta en viiti alkaa niitä sen kummemin postitteleen tai kaupitteleen.

Joo kiinnostaa, jos löydät sen party hanan. Riippuen toki missäpäin Oulua nää majastelee. Nouto varmaan onnistuu nopeallakin aikataululla, uskosin.

Minkälaisia nämä ovat käytössä, kun oma "suun" tuntuma on, että eivät kovin käytännöllisiä?

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Pe Tammi 12, 2018 7:59 am

ihan hyviä säilytykseen mutta kun korkkaa niin juotava parin päivän sisään ... ja mulla delux party hana ;) myynnissä

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Von Retee » Pe Tammi 12, 2018 19:18 pm

HiiriHaukka kirjoitti:http://www.kotiolut.com/viewtopic.php?f=12&t=3673 voin lähettää myös

Juu huomasin, en oo kyllä näiden toimivuudesta edelleenkään kovin vakuuttunut tai käytännöllisyydestä. Mikä sulla tiukka hinta posteineen tolle?

miguels
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Uusimaa

ViestiKirjoittaja miguels » Pe Tammi 12, 2018 21:42 pm

Mites muilla, tyhjeneekö hiilaripatruuna itsestään parissa tunnissa tyhjäksi? Vähän meinaa hermot mennä...

petedad
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Kaustinen

ViestiKirjoittaja petedad » Su Tammi 14, 2018 7:41 am

Kyllä useamman kuukauden irti ollut hanasysteemi lähti toimimaan samalla co2 kapselilla, eli vastus on EI.

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Su Tammi 14, 2018 16:46 pm

Juu huomasin, en oo kyllä näiden toimivuudesta edelleenkään kovin vakuuttunut tai käytännöllisyydestä. Mikä sulla tiukka hinta posteineen tolle?[/quote]

50e lähetettynä....

JaniH
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Eura

ViestiKirjoittaja JaniH » Pe Tammi 19, 2018 15:47 pm

Mulla on näitä muutama käytössä, toimii hyvin kunhan oluen juo parissa päivässä ensiryypyn jälkeen. Ainoa mitä olen kironnut on nuiden kertakäyttökorkkien irroittaminen joka on usein melko työlästä.

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Von Retee » Pe Tammi 19, 2018 16:01 pm

JaniH kirjoitti:Mulla on näitä muutama käytössä, toimii hyvin kunhan oluen juo parissa päivässä ensiryypyn jälkeen. Ainoa mitä olen kironnut on nuiden kertakäyttökorkkien irroittaminen joka on usein melko työlästä.

Sulla ilman tota partyliten härpäkettä eli pelkästä hanasta käännät? Mulla menee tommonen tynnyri parissa tunnissa. ;)

No, passaan kyllä ton hanasysteemin kyllä, ellen tota mattsin settiä onnistu hakee eli hän sitä Oulussa kauppas parilla kympillä? Oulussa tulee kyllä välillä käytyä, mutta nyt ei oo hetkeen sinne asiaa.

Kegeihin meen jos ja kun rahat antaa myöten.

upwaypass to heaven
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Hki

ViestiKirjoittaja upwaypass to heaven » Pe Helmi 09, 2018 10:14 am

Minulla ei ole ollut ongelmia. Pari juttua. Ensinnäkin hanaa on syytä pitää kylmässä, ennen kuin laittaa sen kegiin kiinni. Toiseksi imuputken on oltava kunnolla ruuvattu tiukasti kiinni, muuten vaahtoaa. Kolmanneksi hiilidioksidipatruuna on myös ruuvattava tiukasti kiinni, muuten vuotaa paineet ulos. Yksi on revennyt kerran saumasta joten kyllähän nämä heppoisia ( useita kymmeniä käytetty ilman ongelmia). Hana on pysynyt ehjänä, vaikka se tuntuu aika heppoiselta kun kiristää osia. Nämähän ovat loistavia esim kalareissuille mukaan, tai piknikille.

Palaa sivulle “Oluen säilytys”