ei myynnissä

Ilmoitukset.

Valvojat: suorama, Elmo

reivanen
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: pk-seutu
18 tai yli: Olen

ei myynnissä

ViestiKirjoittaja reivanen » Ti Maalis 06, 2018 16:12 pm

ilmeisesti sodastream ottanut käyttöön venttiilin joka estää täytön, eli HV vaan.
Viimeksi muokannut reivanen, Pe Maalis 09, 2018 14:42 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

petedad
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Kaustinen

Re: M: sodastream pullon vaihto täytettyyn

ViestiKirjoittaja petedad » Ti Maalis 06, 2018 16:44 pm

Ymärsinkö oikein että täytät itse? Voitko täyttää myös 2kg Hiilaripulloja kotipanijoille!

reivanen
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja reivanen » Ti Maalis 06, 2018 16:50 pm

Täytän itse. Valitettavasti tällä hetkellä ei mahdollista kuin sodastreamin vaihto täytettyyn.

Jos sitoudut ostamaan ~5x 2kg täyttöä niin voin hankkia siihenkin käyttöön sopivan adapterin :)

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Posio

ViestiKirjoittaja Von Retee » Ke Maalis 07, 2018 9:08 am

reivanen kirjoitti:Pullon vaihtotäyttö 5e/kpl.

425g elintarvikelaatuinen hiilidioksidi.

Sijainti: itähelsinki/sipoo

Puuilo 4,90/vaihtopullo ja joka viides ilmainen eli käytännössä alle 4 euroa/täyttö. + tietty saa takuut ym. että täytöt ym. kohillaan.

reivanen
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja reivanen » Ke Maalis 07, 2018 12:12 pm

sinne siis jos sattuu olemaan sopivan matkan päässä! Ymmärrät varmaan että ei kovin kauas kannata ajaa jotta säästää euron.

Von Retee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Posio

ViestiKirjoittaja Von Retee » Ke Maalis 07, 2018 23:26 pm

reivanen kirjoitti:sinne siis jos sattuu olemaan sopivan matkan päässä! Ymmärrät varmaan että ei kovin kauas kannata ajaa jotta säästää euron.

Juuri tästä syystä sinulla pitäisi hinta olla selkeästi alempi, että minkään matkan päästä kannattaisi ajaa Sipooseen mieluummin kuin puuiloon. Tällöinkin pulloja pitää olla tyyliin +10 ylöspäin.

Ja toisekseen nää kaasujutut on kyllä semmosia omalla kohdalla, että saa melkoinen säästö tulla, että riskillä otan muualta kuin liikkeestä, josta saa takuut ym. täytöille/vaihtopulloille.

veyoexxon
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Nokia

ViestiKirjoittaja veyoexxon » To Maalis 08, 2018 2:35 am

Von Retee kirjoitti:
reivanen kirjoitti:sinne siis jos sattuu olemaan sopivan matkan päässä! Ymmärrät varmaan että ei kovin kauas kannata ajaa jotta säästää euron.

Juuri tästä syystä sinulla pitäisi hinta olla selkeästi alempi, että minkään matkan päästä kannattaisi ajaa Sipooseen mieluummin kuin puuiloon. Tällöinkin pulloja pitää olla tyyliin +10 ylöspäin.

Ja toisekseen nää kaasujutut on kyllä semmosia omalla kohdalla, että saa melkoinen säästö tulla, että riskillä otan muualta kuin liikkeestä, josta saa takuut ym. täytöille/vaihtopulloille.

Jos "naapurin setä" täyttäisi minulle sodastream-pulloja lähempänä kuin puuilo, niin hyvinkin voisin lähteä diiliin. Omat pulloni täytän paikallisessa citymarketissa 10e/pullo, koska en lähde femman takia ajamaan 30km eestaas puuiloon. Tämä etenkin kun minun ei tarvitse itse olla kantamassa riskiä pullon täytön mahdollisista seurauksista ja toisaalta vaaka kertoo paljonko pullossa on kaasua.

Jos itse asut posiolla, lähin puuilo on oulussa ja myyjä on sipoossa, niin miksi suolata kaverin myyntiketjua? Annetaan kaverille myyntirauha?
Veyo Exxon - Aloitteleva oluttehtailija ja kegeilijä.
https://veyoexxonbrewery.blogspot.fi/

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » To Maalis 08, 2018 8:56 am

Ei se riski jää pelkästään siihen täyttövaiheeseen,jos esim tuollaisen soda pullon ylitäyttää niin nesteen(pullon lämmetessä) saattaapi se varoventtiili siitä laueta ja siinäh'n sitten on reilu 400g hiilidioksidi kaasua kämpässä yms.
Ja eikös noiten kaasujen täyttö ole muutenkin luvan varaista puuhaa.Ja kuten vonretee sanoi niin tietääpähän että kaasua(nestettä) on juuri oikeamäärä ja venttiilit tarkistettu kun hakee virallisesta vaihto paikasta kaasunsa.

ps.itellä 5 soda/aga 425g pulloa jotka käyn aina sitten kerralla täyttään,yleensä juuri tuolla puuilo kaupassa,yhden pullon takia sitä ei kannata ajella,ja usein sitä tulee muutakin sieltä ostettua.

reivanen
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja reivanen » To Maalis 08, 2018 16:48 pm

Kyllä minä katson sen gramman tarkkuudella että ei tule ylitäyttöä. Enkä mä usko että sitä varoventtiiliä (tai mitään muutakaan) testaillaan kuin katsastuksessa.

Onko tuo tietämykseen perustuva että ylipaineen sattuessa se "laukeaa" ja pääsätä kaiken paineen ulos? Silloin sen toimintaa ei edes voisi testata, vaan pelkästään vaihtaa uusi... Ettei vaan vuodattas ylipainetta ulos niinkuin esim. regulaattorin tai kegin ylipaineventtiili?

>Juuri tästä syystä sinulla pitäisi hinta olla selkeästi alempi, että minkään matkan päästä kannattaisi ajaa Sipooseen mieluummin kuin puuiloon.

En minä tästä bisnestä koita tehdä, kunhan ajattelin tarjota edullista täyttöä jos joku sattuu tästä ohi kulkemaan tai asuu lähellä. Onse kuitenkin 50% alle OVH.

Palaa sivulle “Osta & Myy”