komia etiketti

Viestit jotka ei muualle sovi.

Valvojat: suorama, Elmo

Skappari
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Lieto
18 tai yli: Olen

komia etiketti

ViestiKirjoittaja Skappari » Su Loka 27, 2013 19:00 pm

Rommiviinaa.jpg

Kuva lehdestä, pullo löydetty Tampreelta jonkun rakennuksen lattian alta. Talo rakennettu -38 joten pullokin on jostain sieltä.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

Re: komia etiketti

ViestiKirjoittaja suorama » Su Loka 27, 2013 19:43 pm

On kyllä nätisti säilynyt pullo ja etiketti.

Lienee suomalaista alkuperää koko tökötti. Tai sitten pullossa on ollut mäti(tahna) viinaa ;)

Kenties etiketit tehtiin erikseen Suomessa ettei asiakas vain saanut tietää mitä joi.
Varmaa ei ole edes se onko tuo ollut tummaa vai vaaleaa. Todennäköisesti kuitenkin tummaa, ajankohdasta ajatellen.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Mustola
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Suomesta
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mustola » Su Loka 27, 2013 20:14 pm

Luin Aamulehdestä jutun tuosta pullosta... v -38 lienee sen ajan raksamiehillä ollut työmaapullo... Pulloon oli laitettu pullopostilappu... allekirjoitukset ja sillee...
Aikoinaan nuornamiesnä kultasella -70 luvulla tuli rommiviinaa juotua... Sanosin, että varsinkin taskulämpösenä vaatii villisian luonteen.... Siihen aikaan oli vielä maaseudulla tapana hakee ns "täys lasti"... Siihen sai 2 pulloa kirkasta ja 2 pulloo väriviinaa... Halvimmillaan se meni 2 puolikkaan pulloa pöytäviinaa ja 2 rommiviinapulloa... (joskus herrasteltiin ja sijoitettiin pari markkaa enemmän ja pöykky vaihtui kosanderiksi)...
"Kun Saatana, maailma ja omat ajatukset käyvät ahdistamaan, pitää hankkiutua hyvän oluen, musiikin ja seuran pariin." -Luther-
https://viinikanpanimo.blogspot.com/

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Su Loka 27, 2013 21:53 pm

Koitin kattella tuon etiketin takaa valmistajaa. "Nykyään" valmistaja on kait Primalco...
Eli vuoteen 1995 asti Oy Alko Ab ja vuoteen 1969 asti Oy Alkoholiliike Ab vuodesta 1932.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja HenkkaM » Ma Loka 28, 2013 7:01 am

Meillä komeilee olkkarin hyllyllä pullo tuollaisella etiketillä, lasi tosin on kirkasta. :D
Veli osti joskus laatikollisen tuon ikäluokan viinapulloja suljettavan paloaseman tms. kirpparilta ja juurikin tuollaisen halusi rouva sieltä itselleen. Onhan noissa vanhoissa pulloissa oma charminsa :)

Palaa sivulle “Off Topic”