kuvat

Kehitysehdotukset ja kehittämisprojektit.

Valvojat: suorama, Elmo

Kaljaasi
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen
Viesti:

kuvat

ViestiKirjoittaja Kaljaasi » Ti Loka 18, 2011 20:34 pm

Voihan simpleton. No mä en taaskaan osaa laittaa kuvia mukaan saatisit löytää ohjeita.
Jos sais Terran reissullansa

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

Re: kuvat

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Ke Loka 19, 2011 10:21 am

Klikkaa esim. vastaa viestiin jolloin aukeaa tämä tekstilaatikko johon kirjoitetaan. Laatikon alla on nappulat "Tallenna luonnos" "Esikatselu" ja "Lähetä" niiden alla vasemmalla on "Vaihtoehdot" ja "Liitetiedostot", jonka alta kuvien lisäys tehdään.

Okami
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Kuopio

ViestiKirjoittaja Okami » Pe Maalis 29, 2013 10:45 am

Parannusehdotuksia kuviin liittyen:

Oisiko foorumille lisättyjen kuvien maksimikokoa mahollista lisätä edes hiukkasen, vai onko koko tarkoituksella noin pieni rajallisen palvelintilan takia? Tuo 256 Kb per kuva on aika tiukka rajoitus, siihen ei kovin suurta kuvaa mahdu. Huomiona, errä täällä foorumilla ei hirveästi ole edes näkynyt käyttäjien liittämiä kuvia, joten tällaisenaan kuvien liittäminen ei ole oikein toimiva.

Ja sitten pyyntönä, että jos kuvilla on jokin kokorajoitus, olisiko mahdollista toteuttaa kuvienlisäystoimintoon sisäänrakennettu kuvien pakkaus/koon tiivistäminen, jolloin joka kuvaa ei tarvitse itse erillisellä ohjelmalla pakata? (esim. Huuto.netissä on tällainen toiminto integroituna huudon otsikkokuvaa lisättäessä)

Ja sitten vielä se, että voisiko myös avatar-kuvan kokorajoitusta lisätä? Siinäkin 7 Kb on aika tiukka, vaikka kuvan koko on vain 100x100 p, itsellä oli oma avatar kooltaan jotain 20 Kb, enkä saanut sitä liian suuren koon vuoksi lisättyä. Avatarien kokorajoituksen lisääminen ei nyt ainakaan vie käytännössä yhtään liikaa palvelintilaa.

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Pe Maalis 29, 2013 13:24 pm

Ei minulla ole ollut mitään ongelmaa.
Nyt en pysty tarkistamaan, mutta mutuna sanoisin, että pitkältä sivultaan 800-1000 px jpg kuva 70 pakkaustasolla menee heittämällä ruohon rajoitukseen. Missään tapauksessa ei jpg- kuvaa kannata tallentaa 100 tasolla, sillä se vie kamalasti enemmän tilaa, ja on silti häviöllinen pakkaus. Jos haluaatallentaa häviöttömästo voi käyttää vaikka tiff-muotoa.

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

ViestiKirjoittaja DeGarre » La Maalis 30, 2013 16:46 pm

Kuva

Hyvin toimii. :cheers1:

(TTL klooni, kuivahumaloitu tynnyrissä)
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde