Kattelin tässä Imperal Stout bisneksiä internetistä, ja törmäsin youtubessa tälläseen kaveriin:
https://www.youtube.com/watch?v=r7k2OMWkxbw
Ymmärsinkö nyt oikein että häiskä mäskäsi ensin Imperal Stoutin, jonka jälkeen huuhtelin jäljelle jääneestä mäskistä vielä Stoutille vierteen?
Suunnitelmissa ollut Imperal Stout alkaa lähennellä laitteiston kehityttyä, ja jos tästä sais kaksi olutta yhdellä mäskillä niin sehän ois tuplaten iloa!
Imperal Stout + Stout samasta mäskistä?
-
- Kisälli
- Suomea?: Kyllä
- Paikkakuntasi: Oulu
- 18 tai yli: Olen
Re: Imperal Stout + Stout samasta mäskistä?
Mjoo, itekkin teen yleensä partigylen. Eli eka isompi bisse ja sitten huuhtelun sijaan uudella vedellä uusi sokeroitumisbreikki. Ja sitten keitot erikseen.
Esmes jos eka on 6-7% niin seuraava on 4%. Näin niinku perstuntumalla. Toki veden määrä pitkälti määrää tuon.
Esimerkki:
viewtopic.php?f=17&t=1628&start=140#p26139
Esmes jos eka on 6-7% niin seuraava on 4%. Näin niinku perstuntumalla. Toki veden määrä pitkälti määrää tuon.
Esimerkki:
viewtopic.php?f=17&t=1628&start=140#p26139
-
- Aloittelija
- Paikkakuntasi: Lappeenranta
Matts kirjoitti:Mjoo, itekkin teen yleensä partigylen. Eli eka isompi bisse ja sitten huuhtelun sijaan uudella vedellä uusi sokeroitumisbreikki. Ja sitten keitot erikseen.
Esimerkki:
http://www.kotiolut.com/viewtopic.php?f ... 140#p26139
Okei! Ei oo ikinä aikaisemmin tullut vastaan, pitänee lueskella aiheesta ja kokeilla!
- BrewZealot
- Kisälli
- Paikkakuntasi: Turku
Mä oon kans pari kertaa tehnyt. Tosin en ole uutta breikkiä tehnyt vaan pelkästään ottanut huuhtelutvierteen erikseen. Toimii hyvin.
Kannattaa tehdä, jos on aikaa keittää pari satsia. Ei mene haaskuun hyvät mäskit.
Kannattaa tehdä, jos on aikaa keittää pari satsia. Ei mene haaskuun hyvät mäskit.
-
- Aloittelija
- Paikkakuntasi: Lappeenranta
BrewZealot kirjoitti:Mä oon kans pari kertaa tehnyt. Tosin en ole uutta breikkiä tehnyt vaan pelkästään ottanut huuhtelutvierteen erikseen. Toimii hyvin.
No hitto, tää on kokeiltava. Stouttia voi maistella poikamaisesti hätäillen sillävälin kun Imperial Stout kypsyy juontikuntoon!