Og fg kymys
-
- Jäsen
- Suomea?: Kyllä
- Paikkakuntasi: Lahti
- 18 tai yli: Olen
Og fg kymys
Eli kyssäri sahdin og oli 110 pintaa. 3pv jälkee laposin sen kylmää tässä vaiseessa 50.oonkoihan mönkää tehnyt?
-
- Jäsen
Re: Og fg kymys
Sahti kohtaa tää piti mennä.sorry.
- BrewZealot
- Kisälli
- Paikkakuntasi: Turku
Tuo on nyt vajaa kasivolttista ja varmaan huisin makeaa. Ei välttämättä ollenkaan huonoa, makea sahti on hyvää, kunhan ei ihan äklömakeaa olisi. Mutta ehkä tuo olisi saanut vähän pidempään käydä, kun oli niin korkea og. Likemmäs 1.035 tai allekin olisi vielä vähän makeaa, ja kymppivolttista. Mutta maista ihmeessä millaista on. Jos on liian makeaa, niin koita (vaikka vain osalla sahdista) hetken antaa käydä vielä enemmän.
-
- Jäsen
Kiitos neuvosta.eikö sahti vielä kylmässäkin käy?tai ainakin näyttäs siltä että pientä eloo sielä viikon on ollut näin fg tippuu?kysymys vaan tietäviltä paljon se tippuu noin (5-10 pinnaa)?tarkotus olis tossa jussina juoda sillon kylmässä olut sen 2 1/2 viikkoa.
-
- Kisälli
- Paikkakuntasi: Oulu
Pullahiivalla käynee hitaasti jos se nyt ei alle 5C ole. Ja varmaan käy hitaasti niissäkin lämmöissä. Sehän on kuitenkin vähän outo hybridi, eli toimii ale- ja lager-lämmöissä.