mäskäys lämpötila karkasi

Täys- & osittaismäskays tekniikat yms.

Valvojat: suorama, Elmo

peltiliiteri
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Vantaa
18 tai yli: Olen

Re: mäskäys lämpötila karkasi

ViestiKirjoittaja peltiliiteri » Pe Syys 23, 2016 23:12 pm

Pulloon 0.5l 4gr ja 16l kegiin 100 gr mallasaokeria.

Hipsis
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: kerava

ViestiKirjoittaja Hipsis » Pe Marras 04, 2016 13:45 pm

peltiliiteri kirjoitti:nyt on tainnut porista 12 päivää ja mittari näyttää 1.032 olisko lähtö ollut 1.058 (muistin varaisesti)
ja hitaasti vielä kuplii. Joten odotellaan vielä joku aika pullotusta...

Miten lisäsit hiivan? Ei pitäis yli viikkoa pidempää saavuttaa 1.02 ominaispano. Lähempänä 5 päivää kuin kahta viikkoa. Oliko mäskäyslämpötila tasainen? Jos unohdettu sekoittaa niin voinut olla paljon korkeampi lämpötila pohjalta.

peltiliiteri
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja peltiliiteri » La Marras 05, 2016 9:52 am

juu niin kun otsikko sanoo, lämpötila karkas vähän ylös (ohjelmointivirheen takia) . Mutta pari viikkoa tuosta kegistä tuota on tullut imettyä ja ihan juotavaa se on. En nyt muistin varaisesti osaa sanoa, miten eroaa maultaa aiemmista satseista. Työpaikalla maistatin tuota ja kahdeksan ulkopuolista arviota oli, että ihan hyvää, ei mitään haitallisia sivumakuja tms...

Oppina tuosta se, että tarkemmin katsoo STC-1000:n ohjelmoinnin (ettei tuu käyttäjävirhettä), sitten se, että sekoittelee kauhalla mäskäyksen aikana, ja pari varmistus lämpätilan mittausta toisella mittarilla. Toi mun setti meinaa vähän lämmittää aina yli, joten katkaisu lämpötilat on pari astetta alle halutun. Eli siellä vastusten luona on liian lämmintä, mutta tuossahan mulla on pumpulla kierrätys, niin se tasoittaa sitä lämmön jakautumista.

Ei siis tullut viemäriin kaadettavaa. https://www.instagram.com/p/BMZPybJBOoJ ... ltiliiteri

Toissapäivänä Belgian Session meni tosi hienosti noiden lämpöjen suhteen (varmaan jotain muuta unohtu, kuten hiiva :lol: )

Hipsis
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: kerava

ViestiKirjoittaja Hipsis » La Marras 05, 2016 18:55 pm

Hienoa :cheers2: Itekkin tuossa ehdin saada samnnäköistä kamaa vähän aikaa sitten valmiiksi. Nuo ominaispainomittarit voi näyttää väärin jos paperi lähtenyt liikkumaan. Teen nykyään aina tarkistuksen ensin kraanavedellä että näyttääkö oikein ennen kuin otan mittauksen. Jos näyttää väärin niin ravistamalla pari kertaa pitäis auttaa.

Palaa sivulle “Mäskäten”